ArendBonefaas.reismee.nl

Kenia; here I come!

..Bozy, helemaal in Afrika,

In het verre Kenia,

Aan het meer Victoria.

..Bozy, als ik denk aan Afrika,

Droom ik dat ik naast je sta,

Aan het meer Victoria.

(Lied van Elly en Rikkert; Bozy (met Wan wadhi ka Yesu))

Hallo allemaal,

Hierbij voorlopig de laatste update vanaf Nederlandse bodem..!

Wow.., wat gaat de tijd snel!

De maanden februari en maart, zijn echt voorbij gevlogen.

Naast het werk (en de nog vaste afspraken) werden de dagen gevuld met;

  • persoonlijke momenten met enkelen van jullie!,
  • leuke gezamelijke activiteiten!,
  • fijne georganiseerde groepsmomenten!,
  • ..!

Daarom wil ik deze update ook beginnen met jullie te bedanken!

Bedankt voor al jullie reacties, inzet, gezelligheid, nieuwsgierigheid, steun, meeleven, hulp, .., .. (op welke wijze dan ook)!!

Zo werd ik bijvoorbeeld in m'n eigen huis, toegezongen door m'n bijbelstudieclub, toen ze zich snel allemaal hadden omgekleed in Keniaanse stijl. Jovo: bedankt!

En collega's die me op m'n (voorlopig) laatste werkdag, verrassen met een knapzak, waarin allerlei benodigdheden zaten die (aldus m'n collega's ;)) van pas zouden kunnen komen in Kenia. Bedankt voor deze geweldige actie collega's!

Om nog maar te zwijgen van alle andere momenten die ik deze maand met jullie allen persoonlijk of gezamelijk heb mogen beleven. Het was en is hartverwarmend!

Vandaag werd ik in de kerk, tijdens de dienst totaal verrast toen mij ineens gevraagd werd om naar voren te komen. Prachtige woorden werden mij meegegeven, en de gemeente die mij gezang 64 (‘Vrede zij u') toezong. Met kippenvel en een brok in m'n keel kan ik zeggen dat het me ontroerde, maar me tegelijk ook veel kracht gaf en geeft!! Ik wens jullie allen dezelfde woorden toe voor de komende periode! Bedankt gemeente!

Via deze weg wil ik jullie ook nog op de hoogte brengen van een geweldige activiteit, dat plaats vond op 10 maart. Een taartbakwedstrijd!

Dit is een jaarlijks activiteit binnen de GKV-Emmen, georganiseerd door de jeugdcentrale.

Voor degene die deze activiteit niet kennen, volgt hieronder het recept:

Benodigdheden:

  • Een (kerkelijke) gemeente

Bereidingswijze:

  • De (kerk) leden worden uitgenodigd om thuis een taart te bakken.
  • Tijdens een gezellig samenkomen worden de taarten door een deskundig samengestelde jury beoordeeld op; presentatie, smaak en creativiteit.
  • De taarten worden na beoordeeld te zijn, gesneden en per punt verkocht.

Variatietip:

  • Om de jury tijd te geven voor een goede beoordeling en het wachten aangenamer te maken, kan ervoor gekozen worden om tijdens de bereiding een film laten zien.

Smakelijk smullen!

Het was een geslaagde activiteit!

Diverse gemeenteleden, jong en oud, deden hun uiterste best om een zo mooi, maar misschien nog wel belangrijker, een zo'n lekker mogelijkste taart te bereiden. In totaal werden 17 taarten en 5 cakes ingeleverd.

Tijdens de beoordeling door de jury, maakte ik gebruik van de de variatietip en liet ik de aanwezigen een samengestelde film zien over de twee kanten die het land Kenia (helaas) bezit en het project Blessed Camp (waar ik naar toe ga). Nadien was er de gelegenheid om vragen te stellen en als afsluiter kon iedereen genieten van de diverse taartpunten.

Aansluitend aan de taartbakwedstrijd werd een jeugdsoos georganiseerd. Een gezellige avond als jeugd van de GKV-Emmen samen, dat net als de taartbakwedstrijd ook in het teken stond van Blessed Camp.

De beide activiteiten leverden natuurlijk opnieuw veel aandacht en reacties op, maar wat ook zeker het vermelden waard is, is dat de totale opbrengst (taartbakwedstrijd, soos, en giften) van deze geweldige avond € 617,88 bedroeg! Uiteraard wederom bedoeld voor projecten binnen Blessed Camp! Geweldig toch!! Iedereeen hartelijk dank!

Inmiddels zit mijn werken als IC-verpleegkundige in Emmen er (voorlopig) op. De laatste dagen van voorbereiding breken aan. De koffers zijn inmiddelsingepakt en klaar voor de reis. Dat geldt uiteraard ook voor mezelf!!

Ik krijg nu geregeld de vraag of ik het spannend vind om te gaan? Ja en nee, is mijn antwoord!

Er is gezonde spanning bij mij aanwezig voor de reis. Tegen mijn verblijf en de periode in Kenia zie ik niet op.

Dat heeft misschien met de (lange) voorbereidingstijd te maken...

Maar nog belangrijker voor mij: ik weet dat ik niet alleen ga..!

Enige tijd geleden mocht ik aanwezig zijn bij een mooi zang optreden, waar het volgende lied ten gehore werd gebracht:

...You walked with me,

Footprints in the sand,

And helped me understand,

Where I'm going.


...You walked with me,

When I was all alone,

With so much I no along the way,

Then I heard you say:


...I promise you,

I'm always there!

When your heart is filled with sorrow and despair,

I'll carry you,

When you need a friend,

You'll find my footprints in the sand!

(Songtekst: Footprints in the sand)

De zegen die ik vanmorgen mocht meekrijgen en de boodschap die o.a. in deze coupletten is samengevat, geven me een enorme rust en vertrouwen voor de komende (toch ook wel onzekere) periode!!

Voordat ik as. woensdag (28 mrt.) 's ochtends vertrek, wil ik jullie allen als afsluiter van deze update nog een boodschap meegeven.

Naast iedereen natuurlijk veel goeds toe te wensen voor de komende periode alhier, een paar woorden..

Woorden, afkomstig uit een mooie musical die ik afgelopen week nog kon bijwonen. Woorden met een (als je erover nadenkt!) prachtige steeds dieper wordende betekenis:

LEEF (met elkaar) in liefde en gerechtigheid!!

Heel veel goeds en tot vanuit.. Kenia!! :D

Gr. Arend

Reacties

Reacties

Elselien

Heel veel plezier in Kenia! Hoop dat je een hele mooie tijd daar gaat hebben en kijk natuurlijk uit naar je verhalen hier :-)

Jannie Schimmel

Arend,

Een hele goede reis naar Kenia en een mooie tijd toe gewenst. God neemt je bij de hand en gaat met je mee,blijf daar op vertrouwen.
Ook ik zie uit naar je verhalen!
Liefs Tante Jannie(en ook van Oom Herman)

Jantina

Hey Arend,

De tijd is toch zo snel gegaan he? Nu sta je al bijna op het punt van vertrek. Bij deze wil ik je heel veel succes, plezier en geluk toewensen voor je tijd in Kenia. Geniet van je tijd daar, je zult ongetwijfeld veel meemaken! Ik ga je zeker volgen!

Taede, Margreet en de kids!

heyhey

We wensen je een top tijd toe in Kenia! Hopelijk ga je het daar naar je zin krijgen! We zullen aan je denken!
Geniet ervan!
Groetjes uit Drachten

Grianne

Ha die Arend!
Het is zeker aftellen geblazen.... Ik wens je een geweldige tijd toe in Kenia. Een leerzame. Ik hoop dat je het daar naar je zin mag hebben. Geweldig om te lezen hoe er met je mee wordt geleefd en dat er allerlei acties voor je op touw worden gezet.
Arend het ga je goed! Dank je wel dat ik de mogelijkheid krijg om als het ware met je mee te reizen.... via de verhalen op dit blog! Je doet het toch maar wel even mooi!!!!
Zoals je zelf ook al aangeeft, je gaat niet alleen.....
Good luck Neef!! Een lieve groet..... Je nicht Grianne

Jolibopo

Arend,
mengi ya furaha. Bahati nzuri na wewe!
amani ya Mungu iwe nanyi.

(leve de online vertaler.. mits goed vertaald wensen we je veel plezier, goeds en Gods vrede (www.etranslator.ro)

Groeten,
Johan, Lizebeth
Renate, Nadine, Bram en Annelie

Esmeralde

Hey Arend,

we wensen je veel plezier, alle goeds en Gods onmisbare zegen in Kenia. Geniet van je tijd daar.

Groetjes
Esmeralde, Reinier
Peter, Lotte & Eva

Anne-griet

Hey Arend,

Wat leuk om te lezen wat je familie, vrienden, collega's en kennissen voor je hebben gedaan deze laatste weken/maanden.
Ook heel fijn dat je gezegend mocht worden in de kerk. Het is goed om te weten dat je er niet alleen voor staat en dat Hij altijd met je (en ons) mee zal gaan!
Veel succes en plezier in Kenia. Ik ben benieuwd naar je avonturen.

Groetjes Anne-griet

P.s. Je krijgt ook de groetjes en zegen van de rest van mijn familie.

Jan en Ellen Kolk

Ha Arend,
Heel veel plezier!
Ga met God. Wij bidden voor je en we kijken uit naar de verhalen uit Kenia.
Dikke kus, speciaal van Marise..?..

Bram en Marja den Uyl

Inmiddels ben je er bijna....
Vannacht om 12 uur, heb ik van je ouders en broers begrepen...?
Een heel gezegende tijd met ook veel plezier toegewenst!
Liefs ons

Ria Klein

Hallo Arend,
Het is nu vrijdag de 30e maart
Hopelijk ben je goed aangekomen
Al een beetje geoefend mert de engelse taal?
Maar het nederlands kan ook hèw?
Groeten en sterkte Ria en Bart Klein

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood