ArendBonefaas.reismee.nl

Januari/ Februari; aftellen

Hallo allemaal,

..Aftellen..,

.. één woord, ..8 letters.

Een simpel woord dat voor mij momenteel steeds meer betekenis krijgt.

‘De allerlaatste weken, de dagen gingen snel. Dichtbij komt het afscheid..,.'

Een regel uit een bekend lied. Een regel die klopt..!

Noemde ik de datum van vetrek eerst nog: ‘over een half jaar', eind januari kon ik op de verjaardag van m'n jongste broer al vertellen, dat het exact nog 2 maanden was.

En nu, maanden worden weken, weken worden dagen.., 28 maart komt er snel aan!!

‘dichtbij komt het afscheid, moeilijk word het wel.'

Af en toe wil ik er aan denken ..; .. afscheid.

Het afscheid van alle dierbaren die nu om me heen staan, die ik 3 maanden achter zal laten.

Dat moment.., word vast een moeilijk moment..

Af en toe .., wil ik er aan denken ..

'Afscheid nemen bestaat niet! Ik ga wel weg maar verlaat je niet!'

Opnieuw een regel uit een (ander) bekend lied. Ook een regel die klopt..!

‘Afscheid nemen bestaat niet!'

Af en toe wil ik ook hier aan denken..; .. dat ik, na wat vast en zeker een geweldige en nooit te vergeten periode gaat worden in Blessed Camp, Kenia, op 28 juni weer vaste voet ga zetten op Nederlandse bodem.

Af en toe wil ik er nu aan denken.., want ondanks dat het afscheid moeilijk gaat worden, en dat er niets fijners is dan weer bij alle dierbaren terug te zijn, mag ik ook weten dat er een periode tussen ligt!!!

Een periode waarin ik hulp kan en mag gaan bieden aan de inwoners van Blessed Camp. En dat wel 3 maanden lang!!! Dat is waar ik momenteel steeds meer naar ga verlangen.. Niet af en toe, maar CONTINU ..!

‘Ik ga wel weg maar verlaat je niet!'

Af en toe.., nee, ook bij deze regel GEEN; ..af en toe!!

Want ondanks dat ik tijdelijk afscheid zal moeten nemen, mag ik ook weten dat er communicatie middelen bestaan, waarmee ik in contact met jullie kan blijven.. En één van die middelen zal deze weblog zijn!

En via deze weblog wil ik jullie dan nu ook op de hoogte brengen van de bij velen heersende vraag; ‘hoe staat het met de voorbereidingen?'

Als antwoord een overzicht:

- De pepernotenactie.

De pepernotenacie is zoals ik de vorige keer al meedeelde afgerond. Een link wat leuk is om hierbij nog te lezen is: http://www.dgfoundation.nl/december-akties.html (klik op ‘lees meer' bij de pepernotenactie)

- Donaties.

Donaties blijven nog altijd binnenkomen, waarvoor opnieuw hartelijk dank aan een ieder! Ook hierbij blijft gelden: alle donaties zullen bestemd zijn voor de inwoners van Blessed Camp!

- Het Afrika Fonds.

Over de uitkomst van de onderhandelingen met het Afrika fonds mag en kan ik alleen maar blij en dankbaar zijn! Na opnieuw vervolg gesprekken in januari te hebben gehad, zijn we tot duidelijke afspraken gekomen. Afspraken over financiële steun (wat echt buitengewoon is!!), als ook een tegenprestatie van mijn kant; na terugkomst een presentatie geven op de ledenvergadering! (Hmm, misschien een reden om toch in Kenia te blijven??)

- GGD.

Inmiddels heb ik afspraken lopen bij de GGD voor de vaccinaties en malaria preventie. Zoals het nu lijkt zal ik, na 2 vaccinaties, er nog 1 moeten hebben. (Lees hierbij wel; dat ik de prikken liever zelf uitdeel, dan dat ik ze moet krijgen.. ;))

En ja, dan zijn de grote voorbereidingen eigenlijk allemaal getroffen en zal ik de komende tijd gebruiken om de laatste aan-/ inkopen te doen voor de reis, langzaam toch ook mijn spullen bij elkaar te verzamelen en de koffers in pakken.

Langzaam zal ik de werkzaamheden, m'n taken binnen m'n privé leven, gemeenteleven, werk, etc., etc., waar mogelijk al los gaan laten.. en zullen ze plaats gaan maken voor afscheids(feestje)..

Maar alles met de gedachte: ‘Afscheid nemen bestaat niet!!'

Groet,

Arend

Reacties

Reacties

Grianne

Dat heb je mooi verwoord neef!!! ;-)

Peter

Hey broer,

Wat heb je dit mooi verwoord! Zoals je zelf ook al zegt blijven we via diverse wegen contact met elkaar houden en je weet dat afscheid nemen nooit zal hoeven en dat JE VADER altijd bij je is!

Groetjes je broer;)

Jannie schimmel

Fijn om weer een bericht van je te lezen.
Het is goed dat je op tijd begint met afscheid nemen.
Je hebt er een mooi verhaal van gemaakt.
Arend ik wens je strekte toe in deze weken van afscheid.
Je Hemelse Vader zal met je mee gaan en ook voor ons zorgen die achter blijven

Groetjes ook van oom Herman.
Tante Jannie.

mama

je hebt het heel mooi geschreven. we blijven je volgen en zullen je missen,maar we weten dat je niet alleen gaat want je hemelse vader gaat iedere dag met je mee.En hij is ook bij ons die achter blijven. we houden veel contact op allerlei middelen. heel veel kusjes. groetjes mama

Esmeralde

Mooie woorden!
Sterkte met afscheid nemen, het zal niet altijd makkelijk zijn zoals je zelf al schrijft.
Je weet, je bent nooit alleen. Waar je ook bent op de wereld, God is altijd bij je.

Groetjes Esmeralde

Jan en Ellen Kolk

Super on het allemaal zo te lezen...
God gaat elke dag met je mee, ons houvast om dat te weten!!
Maar wel elke dag opnieuw kracht vragen voor de dag die komt, dat kan niet voor die maanden tegelijk.
Maw leef bij de dag, Hij ziet jou,,Arend. Veel liefs van de hele kolkenclan, groeten

Rob Bonefaas

Ik weet hoe het is om afscheid te nemen! Het valt niet altijd mee, toch is het goed om te weten dat we een verbond met God hebben die ons met anderen verbind.
We wensen je veel sterkte met de "laatste" voorbereidingen.
God's zegen toegewenst!

Rob en Diane Bonefaas
Jeanette, Audrey + junior :)

Margreet

3 maanden is zo voorbij joh! Zeker als je bedenkt wat voor geweldig werk je daar mag gaan doen in een geweldig land (Luuk blijkt ook afrikaan te zijn als we de papieren mogen geloven!)
Maar het afscheid zal er niet minder makkelijk van worden!
Suc6 met de laatste dingen die je nog moet doen! Enne zo'n prikje stelt toch niks voor!!! Maar ja je bent en blijft een kerel natuurlijk haha!

We denken aan je!
Groetjes uit Drachten

Marjan

Hoi Arend
Als gemeente lid maar vooral als collega wil ik je graag volgen in de komende maanden.
Ik herken de verhalen van de start, zie www.nospan.waarbenjij.nu
Hopende dat je net zo’n geweldige ervaring mag beleven als dat ik heb gehad in Suriname.
Dat kan zijn op zoveel vlakken; in werk, privé maar vooral ook in geloof(svertrouwen)!
Heel veel succes en plezier! Mocht je na afloop hulp wensen voor de presentatie voor het Afrikafonds, ik heb een beetje ervaring ;-).

“zusterlijke” groet Marjan de Jonge

PS. Pepernoten waren heerlijk hoor!

Jose Aalders

Hoi Arend,
Vandaag is je"laatste "werkdag geweest, en kun je je nu volledig concentreren op je reis. De voorbereidingen zijn natuurlijk al gedaan, en ik weet dat je er klaar voor bent.
Ik wens je in Kenia, en mn. bij de bewoners van blessed camp, een fantastische en inspirerende tijd toe.
En graag volg ik jou via je weblog.
Arend, tot over 3 maanden!!!
Groeten,
Je (nazorg-poli) collega, Jose A.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood