ArendBonefaas.reismee.nl

December; onderhandelingsmaand.

Hallo allemaal,

Wanneer komt er weer een nieuw verhaal?' was de vraag die ik afgelopen periode van meerderen kreeg.

Nou..?.. Hier is weer een update die ik met jullie wil delen!

Het heeft inderdaad even geduurd. Misschien leek het ook wel of er even niets gebeurde wat betreft de voorbereidingen. Maar niets is minder waar!!

Naast al de drukte en gezelligheid die de feestdagen met zich meebrachten, ben ik afgelopen maand o.a. bezig geweest met gesprekken voeren, verslagen schrijven en onderhandelen.

Voordat ik hier meer over vertel, eerst terugkomend op mijn vorige verhaal; de pepernotenactie. Wow, wat een super actie!! Onlangs heb ik de opbrengst van de gehele actie moeten bijstellen van € 1682,60 naar een uiteindelijke opbrengst van € 1865,-. Geweldig toch!!!

Enkelen dachten dat de opbrengst van de pepernotenactie geheel of gedeeltelijk bedoeld was voor het bekostigen van mijn reis en verblijf in Kenia.

Voor alle duidelijkheid; dit is niet zo! De gehele opbrengst was en is nog altijd bedoeld voor de inwoners van Blessed Camp.

En zo kom ik bij de volgende vraag die ik van enkelen kreeg.

‘Hoe houd je, in tijden van financiële crisis, en met het geweldig uitzicht op ontwikkelingswerk, je hoofd financieel gezien boven water, met al die extra kosten die nu al en straks op je af komen?‘ Tja..??? Vertrouwen..

Voor mij stond namelijk één ding vast: na de ‘keuze' tot het gaan doen van ontwikkelingswerk hoefde ik me niet druk te gaan maken over de oplopende financiën. Ik mocht (en mag) erop vertrouwen dat dit zou goedkomen...

In december heb ik contact gezocht met het Afrika fonds Leveste. Voor degene die het Afrika fonds niet kennen; het Afrikafonds Leveste is een stichting die in 1988 is opgericht door medewerkers van het Scheper Ziekenhuis Emmen met als doel kennis en ervaring uit te wisselen met gezondheidszorg in ontwikkelingslanden.

Zo heeft het Afrika fonds al vele jaren een relatie met het St. Mary's Hospital in Mumias, Kenia. Mede dankzij het Afrika fonds is dit ziekenhuis een van de betere plattelandsziekenhuizen van Kenia geworden. (zie ook: www.afrikafonds.com)

Voor het Afrika fonds heb ik een volledig financieel overzicht opgesteld met de al gemaakte en nog te maken kosten. Daarnaast heb ik een uitgebreid projectplan geschreven waarin ik beschreven heb wat mijn werkzaamheden en doelstellingen zullen zijn in Blessed Camp. Dit alles heb ik vervolgens mondeling toe- en uitgelicht aan het Afrika fonds.

Toen brak voor de kerstdagen een periode van wachten aan. Mijn financieel overzicht en het projectplan zouden op de bestuursvergadering van het Afrika fonds besproken worden...

Vlak voor oud & nieuw kreeg ik bericht: ‘je projectplan is goedgekeurd en het Afrika fonds wil je initiatief tot het doen van ontwikkelingswerk maar al te graag stimuleren en (MEE) FINANCIEREN!!'

Een geweldig bericht!!

Op televisie bestaat er een consumentenprogramma waarin mensen een koude of warme douche uitdelen voor werkzaamheden of nalatigheden van een bedrijf/ organisatie. Nu weet ik niet of stichtingen ook meedingen in het ontvangen van een koude of warme douche.

Maar.., als er één stichting is die recht heeft op een warme douche, dan is dat op dit moment; het AFRIKA FONDS!!!

Alvast super bedankt Afrika fonds!

Gr. Arend

Reacties

Reacties

Ineke @ Doingoood

Geweldig Arend, wat een zegen! Gefeliciteerd!

Jannie Schimmel

Hier mag je blij mee zijn,blijf vooral vertrouwen op je Hemelse Vader.
Succes verder!!

Marja den Uyl

Wat fantastisch Arend!!
Wij gaan met je mee reizen!
Veel zegen op je werkzaamheden!

Gerrie en Marietje (buren)

Hallo Arend. Fijn om de reis ook te kunnen volgen via je blog. Veel succes.

arend-jan en marjanne

We reizen graag met je mee! Succes Arend

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood