ArendBonefaas.reismee.nl

November; pepernotenmaand.

Hallo allemaal,

Als voorbereiding op mijn reis naar Kenia, had ik bedacht om een sponsoractie op te zetten.

Niet zomaar een sponsoractie, maar het moest een ludieke actie worden, had ik bedacht

Een leuke actie om te doen, wat de aandacht van velen zou trekken en wat ook nog eens ruim geld zou opleveren, ter donatie aan de projecten binnen Blessed Camp.

Bij veel sponsoracties is het gebruikelijk, dat je van te voren de te verkopen materialen zelf inkoopt, om ze vervolgens door te verkopen. Het grote nadeel hierbij is dat, mocht de sponsoractie niet aanslaan, je zelf met een enorme voorraad materialen blijft zitten.

Via internet kwam ik terecht op de website van Baltus Fundraising. Daar las ik het bericht van een pepernotenactie. Het ging als volgt te werk;

  • Als organisator van de sponsoractie ga je eerst inventariseren hoeveel blikken pepernoten je kunt verkopen.
  • De hoeveelheid blikken bestel je vervolgens bij Baltus Fundraising.
  • In overleg worden op een dag dat het jouw uitkomt de bestelde blikken bij je thuis afgeleverd.
  • De helft van de opbrengst (= 50%) is gelijk bestemd voor het doel van de sponsoractie en word bij afrekening direct met je verrekend.

Begin november ben ik van start gegaan..

In mijn eigen kerkelijke gemeente, via m'n ouders en broersin m'n ouderlijke gemeente, via m'n werk en familie en vrienden, kwam de bestelling al snel opgang.

Mensen konden 1 blik pepernoten (200 gr) bestellen voor € 4,50 of 2 blikken voor € 8,00.

Half november heb ik een bestelling van 484 blikken pepernoten besteld bij Baltus Fundraising.

Op 18 november werden ze bij me thuis afgeleverd.

Degene die weten hoe en waar ik woon, zullen begrijpen dat een enorme vrachtwagen bij m'n woning leid tot verbazingwekkende gezichten. Helemaal als je bedenkt dat de oorsprong van Baltus Fundraising eigenlijk in de bloembollen ligt.

..De transporteur belt nadat hij zijn dubbel assen tellende vrachtwagen in het tot nu toe altijd rustig hofje had geparkeerd, aan. ‘Ik snap niet wat ik hier kom doen, ik zal vast verkeerd zijn' waren z'n eerste woorden, toen ik de deur voor hem opendeed.

‘Wat moet ik hier in dit hofje met een pallet vol bloembollen' ging hij verder.

‘Bloembollen?' vroeg ik!

‘Ja.., ik heb hier een bon, waarop staat dat ik een pallet bloembollen hier zou moeten afleveren..' Hmm, ik keek op de bon, en vertelde de beste transporteur, dat hij een pallet pepernoten kwam afleveren..

Echt je had hem moeten zien. Ogen zo groot als schoteltjes.

‘Ik..ik.., pepernoten bezorgen, ik bezorg alleen maar bloembollen!'.

Na hem enigszins gekalmeerd te hebben (maar van binnen zelf nog altijd schaterend van het lachen), liep de beste transporteur naar zijn vrachtwagen en haalde de bestelling op..

Met een big smile kwam hij terug lopen, ‘je hebt inderdaad gelijk' zei hij, 'er zitten pepernoten in de dozen, om precies te zijn 97 kilo aan pepernoten..!!!'

Ik had hem uitgelegd dat het om een sponsoractie ging, welke ik via Baltus Fundraising organiseerde. ‘Wow, prachtig, heel veel succes!', was zijn reactie.

Na knap manoeuvreer werk en enige hulp dat ik hem kon bieden, wist de transporteur zijn vrachtwagen achteruit het hofje uit te rijden.

Haha, die transporteur, ben wel benieuwd wat hij zou hebben gedacht toen hij zijn volgende bestelling ging bezorgen...!

Na geweldige mensen te hebben ingeschakeld, die mij wilden meehelpen met de verspreiding van de pepernoten, zijn inmiddels alle pepernoten bij iedere deelnemer bezorgd.

De actie heeft mezelf o.a. zeer veel tijd gevergd. Maar nu na het balans opgemaakt te hebben, was het zeker meer dan de moeite waard! De totale opbrengst van alle verkochte pepernoten inclusief alle donaties laat al een geweldig bedrag zien van € 1682,60. En dit bedrag zal vast en zeker niet het eindbedrag zijn..

Via deze weg wil ik alle deelnemers ontzettend bedanken voor hun bestelde blikken pepernoten en de donaties die jullie hebben gegeven!

Daarnaast wil ik iedereen die mij hulp heeft aangeboden, me heeft geholpen bij de verspreiding van de pepernoten, ook ontzettend bedanken voor zijn of haar hulp en enthousiasme!!!

Door jouw deelname en jullie hulp is deze actie meer dan geslaagd!

Nogmaals iedereen bedankt!!!

Groet Arend

Reacties

Reacties

sineke

Echt super joh. Wat een mooi bedrag en echt een goeie actie. De pepernoten zijn erg lekker.

Grianne

Heb besloten met je 'mee te reizen' .....
Top dat je dit allemaal gaat ondernemen, enne blijf graag op de hoogte van je verhalen

Anne-griet

Hey Arend,

Ik zie het al helemaal voor me, zo'n grote vrachtwagen in het kronkelige en rustige hofje! ;) Fijn dat je pepernotenactie zo'n succes is geworden. Dat was zeker wel de moeite waard!

Uiteindelijk toch gekozen voor Blessed Camp? Uit de keuzes die je had, toen ik je voor het laatst sprak, vond ik dat ook het best bij je passen moet ik zeggen.
Leuk dat je ook een blog bij houdt, ik blijf graag op de hoogte van je avonturen!

Succes met de verdere voorbereidingen!

Groetjes Anne-griet

Jannie Schimmel

Hoi Arend,

Als tante blijf ik graag op de hoogte van je verhalen en foto's.
Tof hoor om z'on neef te hebben,ik wens je veel succes bij de verder voorbereiding.
Leuk hoor die acties!!

Groetjes Tante Jannie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood